Preambule
Sociální podnikání jsou podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí. Hraje důležitou roli v místním rozvoji a často vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním, sociálním nebo kulturním znevýhodněním. Zisk je z větší části použit pro další rozvoj sociálního podniku. Pro sociální podnik je stejně důležité dosahování zisku i zvýšení veřejného prospěchu.
Definice sociálního podniku
Sociálním podnikem se rozumí „subjekt sociálního podnikání“, tj. právnická osoba založená dle soukromého práva nebo její součást nebo fyzická osoba, které splňují principy sociálního podniku. Sociální podnik naplňuje veřejně prospěšný cíl, který je formulován v zakládacích dokumentech. Vzniká a rozvíjí se na konceptu tzv. trojího prospěchu – ekonomického, sociálního a environmentálního.
PRINCIPY SOCIÁLNÍHO PODNIKU
|
1. Sociální prospěch |
2. Ekonomický prospěch |
3. Environmentální a místní prospěch |
CHARAKTERISTIKY
(jsou v souladu s evropským pojetím sociálního podniku. Sociální podnik je má splňovat nebo k nim směřovat.)
Podtrženo = vyžadováno.
|
|
|
|
Schváleno vedoucími pracovních skupin TESSEA 8. 5. 2011
Zdroj: P3 - People, Planet, Profit, o.p.s. www.p-p-p.cz